Yellow Brief: Îndrăzniți să puneți suflet în Timișoara Capitală Culturală Europeană 2023?
Am ridicat mâna și am zis DA! Pentru că suntem Agenție de Strategie & Creație, cu rădăcinile în Timișoara și pentru că ne stă în natura creativă să facem marketing & rock’n’roll, pentru clienții noștri. De data aceasta, Portofoliul Yellow s-a deschis la PROFI, client de 10 în Agenție, cu o nouă acțiune, sub pilonul #PunemSufletÎnCultură: un flashmob de 15 minute, pe acorduri de vioară, pian și clarinet, dedicat comunității de cartier, într-unul dintre magazinele Profi Super Timișoara. Eveniment organizat în colaborare cu Casa de Cultură a Municipiului Timișoara, ca parte a proiectului „Îndrăznește!” / „Dare”.
Obiectivul lor? Să aducem arta și cultura cât mai aproape de noi, să facem cunoștință cu artiștii locali și cu compozitorii români de muzică clasică.
Obiectivul nostru? Să facem buzz în online și să stârnim curiozitatea în offline, stabilind că arta nu cunoaște centru sau periferie, într-o Timișoară Capitală Culturală Europeană.
Yellow Mission: Flashmob muzical în magazinul Profi Super Timișoara!
Acțiunea nu este una întâmplătoare, ci un moment care anunță debutul
Pianina de la ora 5 – un eveniment format din 7 recitaluri, organizat de Profi, tot sub management social media & design publicitar Yellow Tree.
S-a cerut strategie, scenografie și implementare – altfel spus, să organizăm un spectacol muzical spontan, care să creeze inedit și care să transforme banalul
merg repede până la Profi să cumpăr ceva” într-un “nu îmi vine să cred că văd ceva atât de frumos”.
Ne-am mutat mintea, strategia și echipa în magazinul Profi Super Timișoara: repetițiile le-am făcut în funcție de fluxul cel mai mic de persoane din magazin, pentru a păstra surpriza cât mai bine, iar la ele au participat toți membrii implicați, de la angajații magazinului Profi, la cameramani, sunetiști și până la Orchestra de cameră Cantabile. Împreună am gândit pozițiile de ”camuflaj”, semnalul de start, mișcările, modul în care să se întâlnească și să dea start flashmobului.
Rolurile pe care le-am distribuit orchestrei și echipei ne-au ajutat să-i integrăm perfect printre angajații care aveau de lucru și printre clienții care își vedeau liniștiți de cumpărături. A fost important să construim un cadru autentic și cât mai aproape de o zi obișnuită în Profi, pentru a declanșa efectul surpriză.
Am orchestrat, imaginar, fiecare scundă: momentul în care pianina, vioara și clarinetul se vor armoniza și vor impresiona clienții magazinului, fiecare unghi al magazinului, pentru a ne asigura că vom surprinde toate privirile și zâmbetele, de printre rafturi.
Yellow Sparkle: Am pus timpul pe stop și am dat PLAY la views în online & emoții în offline!
Ziua de vineri, 27 OCTOMBRIE, ne-a confirmat că Profi este mai mult decât un drum scurt până la magazin și că oamenii sunt dornici de valori și tradiții românești.
Ora 16:59, magazinul surprindea doar pașii clienților și sunetul caselor de marcat.
La ora 17:00, am apăsat START LIVE, pe platformele Facebook & Instagram Profi, concomitent cu primele acorduri de orchestră.
Strecurați printre clienți și personalul magazinului, artiștii și-au făcut apariția, rând pe rând, ridicând priviri, sprâncene și zâmbete de uimire. Noi, pe cuvânt, că am văzut și lacrimi de bucurie, dar n-am vrea să dăm totul din casă. Pentru o comunitate obișnuită cu rutina cartierului și activitățile cotidiene, cele 15 minute de flashmob
au fost terapie pură, având șansa de a accesa arta și cultura românească, din supermarketul lor preferat.
Audienței din online nu am putut să îi surprindem reacțiile pe cameră, dar am primit emoția în timp real, prin sute de aprecieri și comentarii în Social Media, încă de la primele secunde de LIVE. Ce am obținut? Un reach de 45 de mii de oameni care ne-au vizualizat live-ul organic și care continuă să crească de la o zi la alta, sute de comentarii care ne chemau în mai multe orașe, pentru ocazia de a trăi aceeași experiență, plus un client cu obiectivele bifate profi.
Curios de FLASHMOB PROFI #PunemSufletÎnCultură? Play the Yellow Marketing for Rock’n’Roll!
Curios de Marketing & Rock’n’Roll? Hai să punem de-o campanie marca #YellowTree!